środa 21 maja, 2025

WYŁĄCZENIE Z RUCHU ODCINKA DW 921

W związku z przebudową drogi wojewódzkiej nr 921 na odcinku Pilchowice-Stanica firma COLAS Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum wykonującego inwestycję) zawiadamia o konieczności wyłączenia z ruchu odcinka drogowego DW 921 od ul. Gliwickiej w Stanicy – posesja nr 8 do rejonu stawów zlokalizowanych przy ul. Stanickiej w Pilchowicach 𝘄𝗱𝗻𝗶𝗮𝗰𝗵 𝗼𝗱 𝟮𝟯 𝗺𝗮𝗷𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟱 𝗿. (𝗽𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸) 𝗼𝗱 𝗴𝗼𝗱𝘇. 𝟴.𝟬𝟬 𝗱𝗼 𝟮𝟰 𝗺𝗮𝗷𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟱 𝗿. (𝘀𝗼𝗯𝗼𝘁𝗮) 𝗱𝗼 𝗴𝗼𝗱𝘇. 𝟮𝟬.𝟬𝟬 w celu wykonania warstwy wiążącej drogi 🛣️

❗🚌Ważna informacja dotycząca transportu publicznego! Przystanek Stanica Kościół 01 na ten czas zostanie wyłączony z obsługi. W związku z tym, autobus linii M104 zostanie skierowany na trasę objazdową.

W kierunku Stanicy autobusy, po obsłudze przystanku Pilchowice Szpital 02, przejadą ulicami: Dworcową, Damrota, Stanicką, Wielopole, Szkolną, Leboszowską, Wiejską i Smolnicką, gdzie zakończą swój kurs na przystanku Leboszowice Las 01.
W kierunku Gliwic autobusy rozpoczną swoje kursy na przystanku Leboszowice Las 01, następnie przejadą ulicami: Smolnicką, Wiejską, Leboszowską, Szkolną, Górniczą, Szkolną, Wielopole i Stanicką, gdzie włączą się na swoje stałe trasy przejazdu na przystanku Pilchowice Szpital 01.

Do obsługi linii włączone zostaną przystanki autobusowe: Pilchowice Szkolna 01 i 02, Leboszowice 01 i 02 oraz Leboszowice Las 01, natomiast wyłączony z obsługi linii zostanie przystanek autobusowy Stanica Kościół 01.
W celu umożliwienia dojazdu w szczycie porannym do szkół oraz miejsc pracy, linia metropolitalna M104 zostanie skierowana na trasę objazdową w piątek od godziny 8:00. Trasa objazdowa obowiązuje do końca doby w sobotę.

piątek 9 maja, 2025

Zakres czynności wykonanych w kwietniu 2025 r.

3+295 do 4+050

  • Kontynuacja robót związanych z budową przepustu PDR-1
  • Kontynuacja robót brukarskich wiązanych z chodnikami, w tym rozpoczęcie układania ścieku przykrawężnikowego

4+320 do 4+700 strona prawa

  • Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa i podbudowy bitumicznej
  • Montaż krawężników i obrzeży
  • Budowa konstrukcji chodnika, w tym układanie kostki betonowej

6+700 do 6+800 strona lewa

  • Kontynuacja budowy przepustu PPZ1
  • Kontynuacja budowy materaca kruszywowego i poszerzenia nasypu drogowego
  • Kontynuacja budowy kolektora nr 9

7+300 do 7+600 strona lewa

  • Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa i podbudowy bitumicznej
  • Montaż krawężników
  • Wymiana gruntu i wykonanie materaca kruszywowego

8+400 Rondo

  • Wykonanie warstwy stabilizacji C3/4
  • Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa i podbudowy bitumicznej
  • Montaż krawężników granitowych
wtorek 8 kwietnia, 2025

Zakres czynności wykonanych w marcu 2025 r.

3+295 do 4+050

  • Układanie nawierzchni z kostki brukowej po stronie prawej

4+320 do 4+700 strona prawa

  • Frezowanie, korytowanie istniejącej nawierzchni
  • Wykonanie warstwy stabilizacji C1,5/2 oraz warstwy MCE

4+700 do 6+750

  • Profilowanie skarp i rowów
  • Układanie krawężników i obrzeży po stronie lewej

6+750 do 7+050

  • Frezowanie i korytowanie istniejącej nawierzchni
  • Rozbiórka nasypu
  • Roboty przygotowawcze pod budowę kanalizacji kolektor 9

6+800 do 7+300

  • Roboty teletechniczne
  • Układanie nawierzchni z kostki brukowej po stronie prawej

7+300 do 7+500

  • Frezowanie i rozbiórki istniejącej nawierzchni
  • Wykonanie warstwy stabilizacji i warstwy MCE
  • Kontynuacja robót związanych z przepustem PDR-5

7+800

  • Roboty gazowe i wodociągowe
  • Kontynuacja robót związanych z przepustem PDR-6

Rondo

  • Roboty elektryczne i teletechniczne
poniedziałek 10 lutego, 2025

Zakres czynności wykonanych w styczniu 2025 r.

W km 3+795 do 4+050:

  • Montaż krawężników po lewej stronie

W km 4+700 do 5+250:

  • Kontynuacja robót związanych z budową konstrukcji chodników i ciągów pieszo-rowerowych po stronie lewej i prawej

W km 5+250 do 5+750:

  • Montaż krawężników po stronie lewej i budowa konstrukcji chodników i ciągów pieszo-rowerowych

W km 6+250 do 6+750:

  • Montaż krawężników i budowa konstrukcji chodników po stronie lewej
  • Budowa murka M1 po stronie lewej
  • Wycięcie fragmentu zapory i demontaż pozostałej części po stronie prawej

W km 7+300 do 7+500:

  • Rozpoczęcie robót związanych z przepustami – przepust PDR5

W km 7+750:

  • Rozpoczęcie robót związanych z budową przepustu PDR-6

W km 8+300 do 8+400 – rondo

  • Rozpoczęcie robót ziemnych związanych z budową ronda
  • Rozpoczęcie robót związanych z budową kanalizacji kolektor nr 14, sieci gazowej i wodociągowej
poniedziałek 6 stycznia, 2025

Zakres czynności wykonanych w grudniu 2024 r.

Roboty drogowe

  • 3+295 do 3+795 L+P Kontynuacja robót związanych z  budową chodników
  • 3+795 do 4+050 L – Wykonanie stabilizacji C1,5/2 i warstwy MCE, podbudowy z kruszywa  i podbudowy mineralno-bitumicznej
  • 4+700 do 5+250 L+P – Roboty związane z budową chodników i warstw betonowych zatok autobusowych, montaż obrzeży i formowanie skarp
  • 5+250 do 5+750 P – Wykonanie warstwy podbudowy zasadniczej z mieszanki SMA16W
  • 6+250 do 6+750 L+P – Roboty ziemne związane z budową chodników i poboczy
  • 7+000 do 7+300 L – Montaż obrzeży i budowa konstrukcji chodników

Roboty branżowe

  • 4+700 do 6+750 L+P – Regulacja wysokościowa żeliw
  • 6+250 P – Budowa ścianki czołowej przepustu PDR 4
  • 7+500 L+P – Roboty związane z budową przepustu PDR5
środa 4 grudnia, 2024

Zakres czynności wykonanych w listopadzie 2024 r.

ROBOTY DROGOWE:

  • W km 3+295 do 3+795 strona PRAWA – Roboty ziemne związane z chodnikami
  • W km 3+295 do 3+795 strona LEWA –  Układanie obrzeży i roboty ziemne związane z chodnikami
  • W km 3+295 do 3+795 strona LEWA – Frezowanie nawierzchni bitumicznej i rozpoczęcie korytowania lewa
  • W km 3+795 do 4+050 strona PRAWA – Wykonanie podbudowy z kruszywa, wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki bitumicznej
  • W km 4+700 do 5+250 strona LEWA – Układanie obrzeży i roboty ziemne związane z chodnikami, obróbka brukarska wpustów, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa w ciągu chodników
  • W km 5+250 do 5+750 strona LEWA – Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa i mieszanki SMA16W
  • W km 5+250 do 5+750 strona PRAWA – Roboty ziemne związane z chodnikami. Frezowanie nawierzchni bitumicznej, korytowanie jezdni, Wykonanie warstwy stabilizacji C1,5/2 i C3/4
  • W km 6+250 do 6+750 strona PRAWA – Korytowanie nawierzchni, wykonanie warstwy stabilizacji C1,5/2, wykonanie warstwy MCE i przygotowanie pod warstwy podbudowy z kruszywa
  • W km 7+000 do 7+300 strona  LEWA – Budowa skarp z gruntu zbrojonego M2 i M3

ROBOTY BRANŻOWE:

  • W km 3+750 do 4+050 strona PRAWA – Roboty związane z budową drenażu
  • W km 5+250 do 5+750 strona LEWA – Roboty związane z budową drenażu
  • W km 5+750 do 6+250 strona LEWA – Wykonanie obsypek drenażu wzdłuż chodnika
  • W km 7+000 do 7+300 strona LEWA- Roboty związane z budową drenażu w ciągu skarp M2 i M3
czwartek 14 listopada, 2024

Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu

W dniu 18 listopada 2024r. wprowadzono czasową organizację ruchu w ciągu drogi wojewódzkiej 921 w m. Pilchowice i m. Stanica, polegające na zamknięciu dla powszechnego ruchu pojazdów drogi DW921 na odcinku przebudowy od km 3+295 do km 8+496.

Zakaz ruchu na wskazanym odcinku drogi DW921 nie dotyczy:
– dojazdu do posesji,
– pojazdów budowy
– pojazdów lokalnej komunikacji zbiorowej,
– pojazdów służb miejskich,
– pojazdów służb ratunkowych.

Trasa lokalnego objazdu odcinka przebudowy drogi DW921 zgodnie z poniższym schematem

środa 30 października, 2024

Zakres czynności wykonanych w październiku 2024 r.

Roboty drogowe

  • W km 3+795 do 4+505 strona PRAWA Rozpoczęcie robót rozbiórkowych chodników i jezdni, korytowanie i przygotowywanie pod warstwę stabilizacji; Wykonanie warstwy stabilizacji C1,5/2
  • W km 4+700 do 5+250 Strona PRAWA  Roboty brukarskie układanie krawężników w tym zatoka autobusowa
  • W km 5+250 do 5+ 750 strona LEWA  Odhumusowanie skarp, frezowanie istniejącej nawierzchni; korytowanie i przygotowanie pod warstwę stabilizacji; wykonanie warstwy stabilizacji C1,5/2 i C3/4
  • W km od 6+250 do 6+750 strona LEWA Wykonanie warstwy stabilizacji C1,5/2 wraz z warstwą pielęgnacyjną; wykonanie warstwy MCE, podbudowy z kruszywa; wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa i mieszanki SMA 16W
  • W km 6+250 do 6+750 Strona PRWA frezowanie nawierzchni bitumicznej
  • W km 7+000 do 7+300 strona PRAWA Roboty ziemne i związane z budową chodnika i układanie obrzeży, układanie obrzeży, warstwy podbudowy z kruszywa i rozpoczęcie układania kostki betonowej
  • W km 7+00 do 7+300 Strona LEWA –rozpoczęcie robót związanych z budową murka M2 i M3

Roboty branżowe

  • W km 3+295 do 3+795 strona LEWA  Roboty związane z wykonaniem drenażu pod chodnikiem
  • W km 3+ 795  Montaż rury osłonowej pod nowoprojektowany wodociąg
  • W km 3+780 do 4+050 strona LEWA  Budowa kolektora nr 2
  • W km 4+700 do 5+300 strona LEWA i PRWA  Montaż kabli oświetleniowych
  • W km 5+250 do 6+750 strona LEWA  Budowa wpustów, Budowa kolektora nr 6, 8 i 9
  • W km 7+000 do 7+300 strona PRAWA  Regulacja wpustów krawężnikowych
środa 30 października, 2024

Aktualnie obowiązujące TOR

  • TOR wprowadzony w dniu 20.08.2024 r. na odcinku 7+020-7+370 strona prawa na podstawie zatwierdzonych schematów – ruch wahadłowy, skrócony od dnia 25.10.2024 do odcinka 7+100-7+300 SP.
  • TOR wprowadzony w dniu 09.09.2024 r. na odcinku 3+780-4+050 strona prawa na podstawie zatwierdzonych schematów – ruch wahadłowy
  • TOR wprowadzony TOR w dniu 30.09.2024 r. na odcinku 5+250-5+750 strona lewa na podstawie zatwierdzonych schematów – ruch wahadłowy
  • TOR wprowadzony w dniu 23.10.2024 r. na odcinku 6+250-6+750 strona prawa na podstawie zatwierdzonych schematów – ruch wahadłowy
środa 30 października, 2024

Zakres czynności wykonanych we wrześniu 2024 r.

Roboty drogowe

  • W km 3+295 do 3+777 strona prawa układanie krawężnika; wykonanie podbudowy z kruszywa ; ułożenie podbudowy bitumicznej SMA 16; uzupełnienie nasypu pod chodniki. Roboty związane z wykonaniem konstrukcji chodników
  • W km 3+777 do 4+050 strona prawa Frezowanie nawierzchni bitumicznej, rozbiórka istniejących chodników i korytowanie jezdni
  • W km 4+700 do 5+200 strona prawa Frezowanie nawierzchni bitumicznej; rozbiórka istniejącej konstrukcji (korytowanie), rozbiórka istniejącej zatoki autobusowej, wykonanie warstwy stabilizacji Rm=2, układanie krawężników i warstwy podbudowy z kruszywa
  • W km 5+250 do 5+700 strona lewa – Frezowanie i korytowanie istniejących jezdni
  • W km 5+750 do 6+250 strona lewa – wykonanie obrzeży i podbudowy z kruszywa w ciągu pieszo-rowerowym
  • W km 6+250 do 6+750 strona lewa Frezowanie nawierzchni bitumicznej; rozbiórka istniejącej konstrukcji, korytowanie i profilowanie podłoża gruntowego. Wykonanie warstwy stabilizacji C1/5 i warstwy MCE
  • W km 6+980 do 7+330 strona prawa Rozbiórka istniejącej konstrukcji (korytowanie); wykonanie stabilizacji 1,5/2,0; wykonanie MCE, ułożenie krawężnika betonowego. Układanie obrzeży i warstw konstrukcyjnych chodników
  • W km 6+980 do 7+100 strona prawa – korytowanie i wykonanie stabilizacji z dowozu w chodniku, układanie warstwy podbudowy z kruszywa oraz podbudowy bitumicznej;
  • W km 7+100 do 7+300 strona prawa – Wykonanie robót ziemnych związanych z chodnikiem, obrzeża i wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa
  • W km 6+980 do 7+370 strona prawa- Układanie obrzeży i warstw konstrukcyjnych chodników

ROBOTY BRANŻOWE – BRANŻA SANITARNA:

  • Wykonanie wpustów deszczowych wraz z przykanalikami kolektora nr 10
  • W km 3+777 do 4+050 – rozpoczęcie robót przygotowawczych pod kolektor nr 2, budowa kolektora nr 2
  • W km 4+700 do 5+200 – kontynuacja robót związanych z budową kolektora nr 4 i nr.5 (przykanaliki i wpusty)
  • W km 6+250 do 6+750 –kontynuacja robót związanych z budową kolektora nr 8 i 9